V soboto, 23. novembra 2024, ob 19. uri vabljeni v veliko dvorano Ipavčevega kulturnega centra Šentjur na drugo predstavo Gledališko-glasbenega abonmaja Gustav: PARADIŽ.
Vstopnica za izven: 20 €
Nakup vstopnic na portalu mojekarte.si, v obratovalnem času Knjižnice Šentjur in eno uro pred predstavo na blagajni Ipavčevega kulturnega centra Šentjur.
OPOMBA: Število vstopnic je omejeno.
Organizator: Knjižnica Šentjur OE IKC
Program finančno podpira Občina Šentjur.
Slovensko ljudsko gledališče Celje
Matteo Spiazzi
PARADIŽ (grenka komedija)
Predstava traja 1 uro in 10 minut in nima odmora.
23. november 2024, IKC Šentjur
Režiser: Matteo Spiazzi
Dramaturginja: Tatjana Doma
Igrajo: Žan Brelih Hatunić, David Čeh, Maša Grošelj, Lucija Harum, Aljoša Koltak, Rastko Krošl, Urban Kuntarič, Manca Ogorevc, Lučka Počkaj, Tanja Potočnik, Branko Završan
Grenka komedija Paradiž je umeščena v dom starejših v manjšem slovenskem kraju in prikazuje življenje skupnosti oskrbovancev. Temelji na dokumentarnem (spominskem) gradivu, zato je avtentična in ne podlega sentimentalnosti. Temo staranja vpeljuje skozi povezane teme izključenosti, izoliranosti, osamljenosti, smrti, (ne)izpolnjenosti življenja ter fizičnega in duševnega zdravja. Paradiž pa ne želi biti (samo) dokumentarno pričevanje, temveč sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse. Zgodbe mozaično gradi iz spominov, ki starostnikom zbujajo obžalovanje, strahove, melanholijo, pri gledalcih pa zbudijo grenek smeh prepoznave in se sestavijo v rahločuten slavospev tistemu trenutku, ko ugledamo pomen v vsakdanjem drvenju pogosto podcenjenih vrednot, saj o vrednosti življenja razpravlja z edinega merodajnega položaja – na koncu časovnega traku, v bližini smrti. S te pozicije se skozi občutljivo prizmo bioetike dotakne tudi posameznikove pravice do končanja trpljenja in bolečine.
Paradiž je pretežno neverbalna predstava, temelji na igri z masko v maniri Spiazzijeve specializacije – commedie dell'arte. Za slog commedie dell'arte z uporabo polnih mask je značilna komičnost, tokrat obtesana s temo grenkega priokusa. Spiazzi se je s temo staranja že ukvarjal: v beloruskem Minsku je zasnoval avtorski projekt Družinski album, kjer v majhnem stanovanju ostarele babice in matere obtičijo tri družinske generacije; s študenti igre v Kijevu pa je obiskoval dom za starejše, kjer
so zbirali spominske zgodbe oskrbovancev in ustvarili predstavo Penzion Belvedere. V Paradižu želi opozoriti na nenadzorovano odtekanje samoumevnega časa (življenja), ki ga v vsakdanjem služenju kapitalu preživljamo precej nekakovostno, k vrednim stvarem pa pristopamo instantno, nestrpno, raztreseno. Kdaj smo recimo nazadnje sedli na udoben stol in se brez besed zazrli skozi okno?
ZANIMIVOST
Večina celjskih igralcev se pri tem projektu prvič srečuje z masko in nebesednim gledališčem. »Maska je izjemno močen pripomoček za igralca, saj mu omogoča, da izstopi iz sebe, in mu daje priložnost, da ustvari nekaj popolnoma drugačnega. To je nekaj, kar se lahko zgodi samo z masko, saj niti najboljši igralec ne more spremeniti svojega obraza. Z masko pa se lahko ustvari popolnoma na novo. Čeprav gre pri igri z masko za nekaj umetnega, je vendarle sinteza igralčevega dela v gledališču – ustvariti svet lika, ki je neodvisen od njega. Maska igralcu omogoča nekakšen nadzor nad tovrstno shizofrenijo. Ni dovolj, da si igralec nadene masko in se začne premikati. Nekako je treba ojačati, kar igralec nosi v sebi. Za igro z masko je treba ustvariti drugačno dramaturgijo, pri kateri je možna komunikacija brez besed.«
Pri študiju se je ekipa ustvarjalcev povezala z Domom za starejše ob Savinji.
NAGRADE
Žlahtna komedija po izboru strokovne žirije na 32. Dnevih komedije
Žlahtna komedija po izboru občinstva na 32. Dnevih komedije